Pichaporn Yamapaywan, Lecturer
Education
- MSc. of Business Analytics with International Business with the Merit (The Second-Class Honors and Global Citizenship and Academic Excellent Scholarship) University of Dundee, UK 2022
- B.B.A. (Management) with the Second-Class Honors
(Charoen Pokphand Group Scholarship)
Mahidol University, Thailand 2015
- M.B.A. (Marketing and Finance) National Institute of Development Administration , Thailand 2019
Expertise
1. Business Administration: Marketing, Branding, Brand Management Strategy, Integrated Marketing Communications, Business Model Canvas and International Business Management.
2. Business Analytics: Database system, Data Visualization, and Business Analyst.
3. Finance: Portfolio Analysis, Financial Modeling, and Behavioral Finance for Value Investing.
Training
- Travel agency learning workshop, TRAVELANDZ Company, Madrid, Spain
- Real-word entrepreneurship, University of Dundee, UK
- Mahidol University Academic Development Program: MU-ADP#3, Mahidol University
- อบรมโครงการ J-MAT สู่เส้นทางการตลาดสัญจรออนไลน์ เอาตัวรอดในยุค COVID-19 ด้วย UPSKILL นักการตลาดให้เป็นดาวรุ่ง, สมาคมการตลาดแห่งประเทศไทย
- อบรมโครงการ TRAIN THE TRAINERS สัญจรออนไลน์ MARKETING5.0, สมาคมการตลาดแห่งประเทศไทย
- อบรม "สร้างนักวิจัยรุ่นใหม่" (ลูกไก่), คณะบริหารธุรกิจ ม.ทักษิณ
- อบรมหลักสูตรเศรษฐกิจไทยยุคดิจิตอลและบทบาทภาครัฐ, คณะพัฒนาเศรษฐกิจ สถาบัณบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
- อบรมเส้นทางการเงินสำหรับนักลงทุนรุ่นใหม่, ตลาดหลักทรัพย์แห่งประเทศไทย
- อบรมพัฒนาบุคลิกภาพเพื่อเตรียมความพร้อมสู่วัยทำงานและการเข้าสังคม, บริษัท ซีพี ออลล์ จำกัด (มหาชน)
- MU Dummy Project, Mahidol University
Most Recent Conference
พิชชาภรณ์ ยามะเพวัน. (2565). การมีส่วนร่วมของบุคลากรในการดำเนินงานเกี่ยวกับความรับผิดชอบต่อสังคม (CSR) ของการไฟฟ้าฝ่ายผลิตแห่งประเทศไทย (กฟผ.), มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา. 6(2) (กรกฎาคม -ธันวาคม 2564). หน้า 190-209.
วารสารสถาบันวิจัยและพัฒนา / 2565
BRAND EQUITY MARKETING MIX AFFECTING DECISION TO PURCHASE THE READY TO EAT FROZEN FOOD BRAND CP, ไทย
Proceeding of the 5+ BAs National Conference “Business Across Crisis” 2020 July 9, Srinakharinwirot University, Thailand / 2563
พิชชาภรณ์ ยามะเพวัน และสุริยา บุตรพันธ์. (2563). คุณค่าตราสินค้า ส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารสำเร็จรูปแช่แข็งตราสินค้าซีพี, กรุงเทพมหานคร: มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ. (Proceeding Full paper).
การประชุมวิชาการระดับชาติ ในความร่วมมือ 5 สถาบัน ประจำปี 2563 5+Bas National Conference 2020 Business Across Crisis. (หน้า 519 – 528). / 2563
Most recent Articles from scopus